תיעוד • המסמכים חושפים: "האדמו"ר מגור תובע מהרב לוין לא להצטרף לקואליציה"

יעקב גרודקה | תיעוד: אתר העיתונאי נח זבולוני 4 Comment on תיעוד • המסמכים חושפים: "האדמו"ר מגור תובע מהרב לוין לא להצטרף לקואליציה"
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הבוקר (חמישי) מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל' מתכנסת בירושלים ובין הנושאים צפוי לעלות על שולחנם דבר מינויו של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן לתפקיד שר בממשלה, זאת בעקבות קביעת בג"צ בעתירת 'יש עתיד' כי על ליצמן לשמש כשר בממשלה.

כניסת המפלגות החרדיות לקואליציה הממשלתית – היא מציאות שעמדה תחת פולמוס שנים רבות שכאמור בסופו של דבר, גדולי ישראל הכריעו על יכולת שותפות בקואליציה ללא איוש תפקידים ממשלתיים – הוראה שיכולה לקבל הבוקר תפנית היסטורית בישיבת מועצת גדולי התורה.

במסמכי עיתונות שנחשפו באתר של העיתונאי נח זבולוני עולה תיעוד מרתק המעניק הצצה אל הפולמוס בנידון עוד בשנת 1961 סביב דעתו של מרן ה'בית ישראל' מגור זצ"ל.

תחת הכותרת 'האדמו"ר מגור תובע מהרב לוין לא להצטרף לקואליציה בממשלה' מעיתון 'חירות' פרסם זבולוני בתאריך 17/09/1961 את הידיעה הבאה:

"האדמו"ר מגור מתנגד לכניסתה של אגודת ישראל לקואליציה הממשלתית. בעת הדיונים על הרכבת הממשלה הוזכר שמה של אגודת ישראל כבאה בחשבון להצטרפותה לממשלה, לכן שיגר האדמו"ר מגור שליח מיוחד לגיסו הרב י. מ. לוין וביקש למסור לו כי הוא מתנגד לכניסתו לממשלה. בדברים אלה רואים חסידי גור כי רבם מתנגד לכניסתה של אגו"י לקואליציה ממשלתית".

20150827012354 (1)

עוד נכתב בידיעה, כי "מחוגי האדמו"ר נמסר לנו כי דבריו אלה הם כעין "פקודה" להרב לוין ויש להניח כי גם מועצת גדולי התורה תחליט ברוח זו באם בעיה זו תובא בפניה".

כמה ימים לאחר מכן בתאריך 21/9/1961 פורסם בעיתון הנ"ל במדור "הקוראים אל העורך" את תגובת מזכירו של הרב י. מ. לוין.

20150827012354

תחת הכותרת 'האדמו"ר מגור לא כתב' הובאה התגובה הבאה: "הופעתנו לקרוא היום בעתונכם שכאילו שלח האדמו"ר מגור שליט"א שליח מיוחד להרב יצחק מאיר לוין, נשיא "האגודה", ותבע ממנו לא להצטרף לקואליציה ממשלתית, באומרו: "חתנו של אבי זצוק"ל לא יהי' שר בממשלה". אנו מתפלאים מאוד, שהנכם מפרסמים ידיעה מבלי לחקור היטב על נכונותה ומקורה – ובמקרה זה הרי הוכשלתם באינפורמציה מסולפת ובלתי נכונה. נודה לכם מאוד, אם תפרסמו את הנ"ל בגליון הקרוב של עתונכם. בברכת גמר חתימה טובה, משה גבירץ מזכירו של הרב י. מ. לוין".



4 תגובות

מיין תגובות
  1. 4

    זה לא חדש שהם לא שומעים לרבנים גם לליצמן קבעו מועצג"ת להתעקש על קצבאות הילדים ולא שמע בקולם

  2. 3

    אז מי דאג לקיצבאות ?
    ומי דאג לישיבות ?
    ומי דאג לחסוך לך גם כסף במסגרת הקצבאות החל משנת 2017 שאז החיסכון יתווסף בע"ה רק כתוספת ולא כבסיס ?
    ומי החליט לאמץ את הנוסחא של הקיצבאות אם לא הרבי מגור ומועצגה"ת ?

    איך כתב הרב י.מ. לוין …. תפרסם שסילפת !

  3. 2

    אתם לגמרי מטומטמים? אתם מצרפים מכתב הכחשה מהמזכיר ועוד אתם כותבים מהפנטזיות של זבולוני אשר היה ידוע כשקרן

  4. 1

    הוא לא דאג כלום מעבר למוסדות גור אגב מעניין למה שכר הלימוד לא ירד וממשיכים לחנוק את ההורים זורים לכם חול בעיינים